niedziela, 19 stycznia 2014

Rogaliki drożdżowe z marmoladą różaną


U mnie kolejne rogaliki, coś nie mogę się od nich ostatnio opędzić.
Idealne do kawy, herbaty, mleka, kakao czy czekolady na gorąco ... do soczków i napojów ...
ojj, dużo by wymieniać - rogaliki są po prostu wspaniałe !!
Na podwieczorek, czy drugie śniadanie. Dla dzieci jak i dorosłych.
Miękkie i puszyste, a z marmoladą są wyjątkowo pyszne.
Pierwszy raz robiłam rogaliki na śmietanie, oraz umieszczałam ciasto w lodówce,
a przepis na te pyszne rogaliki znalazłam na stronie Kuchenne Zabawy.
Przepis ten mogę polecić z czystym sumieniem.


Rogaliki drożdżowe z marmoladą różaną






50g drożdży świeżych
250g masła

2 łyżki śmietany 18%
500g mąki pszennej
2 jajka 
1 łyżka cukru
szczypta soli
marmolada różana (najlepiej twarda)
cukier puder 



Drożdże rozetrzeć z cukrem i śmietaną. Odstawić na chwilkę. Mąkę z miękkim masłem dokładnie wyrobić, dodać jajka, drożdże i wyrobić na gładkie ciasto jednolite ciasto. 
Ciasto wstawić na ok. 30 - 60 min do lodówki. Po tym czasie ciasto podzielić na 4 części, każda rozwałkować w okrąg a następnie przeciąć na pół i jeszcze raz na pół oraz jeszcze raz na pół :)
w ten sposób otrzymamy 8 rogalików. Na każdego rogalika nakładam płaską łyżeczkę marmolady i zwijam w rogaliki. Gotowe rogaliki układam na blaszce do pieczenia wyłożoną papierem i odkładamy na ok 15min., aż rogaliki podrosną. Rogaliki umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 180'C i piekę ok 20-25 min., aż będą ładne rumiane. Upieczone pozostawiamy do przestygnięcia, a następnie posypuję cukrem pudrem. Smacznego !!



4 komentarze: