sobota, 3 maja 2014

Sałatka grillowa


Maj to miesiąc grillowy, przynajmniej dla mnie. To właśnie od pierwszego weekendu majowego zaczynam sezon z grillowanymi kiełbaskami, udkami czy karkówkami.
Do takiego grilla idealna będzie sałatka.
Smaczna i sycąca. Smakuje wyśmienicie. Najlepszy smak osiąga, jeśli składniki się przegryzą
( ja pozostawiam ją na noc w lodówce ).


Sałatka grillowa





  • 1 opakowanie sera feta
  • 1 puszka groszku
  • 1 brokuł
  • 2 papryki czerwone
  • 1 pierś z kurczaka
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • przyprawa do gyrosa do smaku
  • papryka słodka mielona do smaku
  • 0,5 szklanki majonezu
  • 0,5 szklanki śmietany
  • 1 łyżka musztardy
  • 4 ząbki czosnku
  • pieprz kolorowy do smaku
  • słonecznik do smaku



Ser feta rozgniatamy widelcem, lub kroimy w kostkę. Dodajemy odcedzony groszek. Brokuł dzielimy na małe różyczki i gotujemy ok 3 min. we wrzącej wodzie. Następnie ugotowanego, miękkiego brokuła dodajemy do sałatki. Pierś z kurczaka gotujemy do miękkości, a następnie pozostawiamy do przestygnięcia i rwiemy na małe części. Paprykę kroimy w kostkę. Sałatkę doprawiamy do smaku. Przygotowujemy sos. Majonez mieszamy ze śmietaną, oraz musztardą. Dodajemy przepuszczony przez praskę czosnek i doprawiamy. Sos dodajemy do sałatki i delikatnie mieszamy. Słonecznik podprażamy na suchej patelni, aż się zarumieni i dodajemy do sałatki. Dokładnie jeszcze raz mieszamy. Sałatkę odkładamy, by składniki się przegryzły na ok min. 4h.



4 komentarze:

  1. Robiłam ją wczoraj i muszę przyznać, że urzekła mnie i moją rodzinę. Dziękuję za przepis. Czy mogę przepis umieścić na swoim blogu - oczywiście dodam adnotację, iż pochodzi on z Pani strony ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że możesz :)
      Bardzo mnie cieszy, że sałatka przypadła państwu do smaku :)

      Usuń
  2. Sałatka pyszna :-) polecam :-) wszystkim bardzo smakowała :-)


    http://kulinarneszalenstwamaniusi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń