sobota, 13 lipca 2013

Pavlova w duecie

Naoglądałam się fantastycznych przepisów na Pavlovą i postanowiłam, że
i ja ją wykonam. To była moja pierwsza Pavlova, ale już wiem, że nie ostatnia.
Fantastyczny smak bezy chrupiącej z zewnątrz i pianki w środku.
Smak podkreśla bita śmietana z owocami. Ja użyłam kwaśnych wiśni i słodkich czereśni.

Pavlova w duecie


Beza jest średnicy 24cm.


  • 5 białek
  • szczypta soli
  • 1 szklanka cukru drobnego trzcinowego
  • 1 łyżka octu
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 100 g czereśni
  • 100 g wiśni
  • 400 g śmietany kremówki
  • 1 łyżka cukru pudru


    Białka ubijamy na sztywno z dodatkiem soli. Nie przerywając miksowania dodajemy po łyżce cukru i miksujemy ok 2 min., czynność powtarzamy, aż skończy nam się cukier. Kiedy mamy sztywną i błyszczącą pianę dodajemy ocet oraz mąkę ziemniaczaną i delikatnie mieszamy. Na papierze do pieczenia rysujemy okrąg np. od talerza lub dna tortownicy. Pianę wykładamy na papier ( brzegi ciasta dawałam wyższe niż środek, tak by później w to wgłębienie dodać owoce ) i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180'C. Po wsadzeniu ciasta, temperaturę zmniejszamy do 120'C i tak suszymy przez 120 min. Po upływie tego czasu uchylamy delikatnie drzwiczki piekarnika i suszymy jeszcze do przestygnięcia. Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno z dodatkiem cukru pudru. Gotową wykładamy na bezę. Ozdabiamy wiśniami i czereśniami. Smacznego !!



    KILKA RAD:

    * Białka powinny być w temperaturze pokojowej, dzięki czemu szybciej się ubijają.
    * Rózgi z miksera jak i misa powinny być suche.
    * Jeśli wleje nam się troszkę żółtka do białek, musimy żółtko całkowicie usunąć.
    * Beza powinna być suszona a nie pieczona, dlatego robimy ją wtedy kiedy mamy czas.
    * Jeśli chcemy by nasza beza była biała, przykrywamy ją po ok 20 min. folią.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz