środa, 26 czerwca 2013

Pokoleniowe rureczki z bitą śmietaną


Smaczne, kruche rureczki z bitą śmietaną.
Przepis na nie znalazłam w zeszycie jeszcze babci ... jest on często wykorzystywany
w  moim domu, jak i przekazywany z pokolenia na pokolenie.

Pokoleniowe rureczki z bitą śmietaną






·         500 g mąki
·         250 g margaryny
·         0,5 szklanki cukru
·         250 g śmietany
·         szczypta soli
·         1 sztuka laska wanilii
·         do smaku cukier gruby
·         0,5 litra śmietany kremówki
·         1 łyżka cukru pudru

Na stolnicę wsypujemy mąkę, dodajemy margarynę i siekamy nożem, następnie dodajemy cukier, śmietanę oraz sól i wanilię. Wszystko dokładnie szybko zagniatamy na jednolite gładkie ciasto.
Ciasto zawijamy w folię aluminiową i schładzamy ok 60 min. Po tym czasie ciasto dzielimy na trzy części. Każdy kawałek ciasta rozwałkowujemy cienko i kroimy na paseczki szerokości ok 1,5 cm. Każdy paseczek ciasta nawijamy na rurkę wcześniej nasmarowaną margaryną i obtaczamy w cukrze.
Rureczki układamy na formie do pieczenia wyłożonej papierem. Pieczemy ok 15 min w temp. 200'C na złoty kolorek. Upieczone pozostawić do przestygnięcia a następnie ściągnąć z foremek.
Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier puder. Gotową bitą śmietanę przekładamy do rękawa cukierniczego i napełniamy rureczki. Smacznego !!



5 komentarzy:

  1. świetny pomysł:) jako dziecko się zajadałam rurkami, a teraz to ja nie pamiętam kiedy ostatnio je jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobne rurki robiłam na początku mojej kariery z blogowaniem
    Pyszności

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, uwielbiam takie rurki, ja końce maczam jeszcze w rozpuszczonej czekoladzie, a śmietankę ostatnio w lidlu kupuję, szybko się ubija :)

    OdpowiedzUsuń
  4. na jakie rurki nawijasz to ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto nawijam na rurki metalowe :

      długość foremki to ok 12,5cm
      średnica przy grubszym końcu to ok 3cm
      średnica przy węższym końcu to ok 1,5cm

      Usuń