niedziela, 23 czerwca 2013

Rolada bezowa

Rolada to smaczne i ładnie prezentujące się zakręcone ciasto, które wielu osobą wydaje się trudne i skomplikowane. Jednak tak nie jest. Sekretem rolady jest umiejętne zwinięcie, jeszcze ciepłej, wilgotnej rolady, w mokrą ściereczkę, wtedy nie połamie się i łatwo rozwinie. Można wykonać ją z wielu rodzajów ciast - jednak najpopularniejsza to biszkoptowa. Ja polecam prócz biszkoptowej również bezową, drożdżową oraz waflową.

Dziś zachęcić Was chcę do wypróbowania wspaniałej i delikatnej bezowej rolady z owocami i bitą śmietaną. Rolada jest lekko gumowa dzięki czemu łatwo się zwija, nie powoduje pękania.
Owoce jak i krem można zmieniać, dzięki czemu jej smak będzie zaskakiwał nas ciągle.

Rolada bezowa




  • 5 białek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka octu
  • szczypta soli
  • 400 g śmietany kremówki
  • 1 opakowanie Śmietan Fix'u
  • 250 g truskawek
  • cukier puder
  • margaryna do smarowania formy

    Białka ubić na sztywna pianę z dodatkiem soli. Pod koniec ubijania dodawać po łyżce cukru. Następnie zmniejszyć obroty miksera i dodać ocet oraz mąkę i chwilkę miksować. Piana powinna być sztywna i błyszcząca. Formę do pieczenia posmarować margaryną, a następnie wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć pianę i rozsmarować równo. Piec w piekarniku 30 min w temp. 140°C. Gotową pozostawić, aż przestygnie. Śmietanę ubić na sztywno z dodatkiem Śmietan Fix'u. Truskawki dokładnie umyć, poodcinać szypułki a następnie pokroić w ćwiartki. Na zimną bezę nakładamy ubitą śmietanę a następnie posypujemy truskawkami i delikatnie zwijamy, od krótszego boku. Posypujemy cukrem pudrem i przyozdabiamy truskawkami. Smacznego !!

Upieczoną roladę odkładam na kratę na ok 3 min.


6 komentarzy:

  1. a mnie właśnie zawsze zastanawia jak zwinąć taką bezową roladę, ja zwykle robię biszkoptową :) wygląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ta rolada już od dawna za mną chodzi, muszę ją w końcu zrobić, rewelacyjna

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam ją po raz drugi i nadal nie wychodzi ;((((

    OdpowiedzUsuń
  4. robilam ja juz kilka razy na poczatku mialam problem ze zwinieciem bo za dlugo ja pozostawilam i mi stwardla ale nastepne zwijalam po ok 3 min od wyciagniecia z piekarnika i wychodzily rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń